Bezpieczeństwo w samochodach elektrycznych

Samochody elektryczne są synonimem nowoczesności w motoryzacji. Oprócz przyjaznych środowisku jednostek napędowych, producenci zwracają również uwagę na wysoki standard innowacyjnych systemów bezpieczeństwa. Czy elektryki są faktycznie tak bezpieczne?

W rzeczywistości zarówno w autach elektrycznych, jak i ich odpowiednikach z silnikami spalinowymi, montuje się dokładnie takie same systemy bezpieczeństwa. Różnice mogą wynikać więc z charakterystyki jednostek napędowych. Czy prąd jest bezpieczniejszy od paliwa?

Standard bezpieczeństwa na drodze

Najnowsze generacje samochodów potrafią kompleksowo zadbać o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Od monitorowania zmęczenia osoby za kierownicą, przez rozbudowy system poduszek powietrznych, po asystentów zmiany pasa. Czujniki kontrolują dużo więcej aspektów jazdy, niż najbardziej doświadczony zawodowy kierowca. Światła pokazują więcej w każdych warunkach pogodowych, a dodatkowo samoczynnie zmieniają się, kiedy mijamy na drodze inne auto.

Nieustannym udoskonaleniom poddawane jest nadwozie. Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP w przypadku większości dostępnych na rynku samochodów wypadają bardzo dobrze, a inżynierowie spędzają wiele czasu na analizie tego jak auto reaguje w momencie zderzenia, a także które miejsca wymagają dodatkowej ochrony. Podsumowując, dziś z pewnością kupujemy bezpieczne samochody, które minimalizują ryzyko obrażeń w wyniku kolizji. Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP otrzymał niedawno Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Czy elektryki to najbardziej bezpieczne samochody?

W baku samochodu z silnikiem spalinowym znajduje się łatwopalne paliwo, które może stanowić zagrożenie w przypadku poważnej kolizji drogowej. A jaki element auta elektrycznego obarczony jest największym ryzykiem? W tym przypadku należy wskazać baterie, które magazynują energię elektryczną. Istnieje więc ryzyko zwarcia, a w efekcie pożaru samochodu elektrycznego. Od czasu do czasu w mediach można też natrafić na informacje o wadliwych akumulatorach, które ulegają samozapłonowi.

Zestawiając ze sobą statystyki, trudno orzec, który rodzaj napędu jest bezpieczniejszy. Usytuowanie baterii w aucie elektrycznym ma na celu zminimalizowanie ryzyka pożaru samochodu. Jedyna różnica polega na gaszeniu samochodów elektrycznych, gdyż akumulatory wymagają dłuższego chłodzenia, żeby nie stanowiły zagrożenia dla otoczenia. W związku z tym bez obaw zachęcamy do zapoznania się z ofertą samochodów elektrycznych w Auto GT, w tym najnowszego Hyundaia IONIQ Hybrid.

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai Motor Poland ogłosił cennik modelu IONIQ 5 na 2025 rok, który przeszedł szereg udoskonaleń. Model otrzymał akumulatory o większej pojemności, obniżono ceny od 5000 do 25 000 zł, a także pojawiła się sportowa wersja N Line inspirowana modelem IONIQ 5 N....

czytaj dalej
Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Na początku września wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach programu MÓJ ELEKTRYK. Polski rynek pojazdów bezemisyjnych wstrzymał się z zakupami, ponieważ nie wiadomo, kiedy ruszy nowy program ani na jakich zasadach będzie funkcjonował....

czytaj dalej
Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Oto, co się w nim...

czytaj dalej