Koreański koncern motoryzacyjny intensywnie rozwija technologię nowoczesnych źródeł zasilania. Najpierw pojawił się Hyundai ix35 Fuel Cell, który jeździ na wodór. Teraz do sprzedaży trafia IONIQ, który ma być dostępny w aż trzech wariantach napędu.
W pełni elektryczny, w postaci tradycyjnej hybrydy albo hybrydy typu plug-in – w takich wersjach sprzedawany będzie nowy Hyundai IONIQ Hybrid. W ten sposób każdy może dobrać rodzaj napędu do własnych potrzeb.
Hyundai IONIQ – czy to nowa Toyota Prius?
Kiedy samochody z napędem hybrydowym dopiero raczkowały, symbolem ekologicznego samochodu miejskiego stała się Toyota Prius. Jeździli nią celebryci, podkreślając w wywiadach, że w ten sposób dbają o środowisko. Prius zyskał ogromną popularność i stał się symbolem nowej ery w motoryzacji. Dziś technologia silników elektrycznych zrobiła kolejny duży krok jakościowy i tym razem może sygnować go Hyundai IONIQ Hybrid. Nawet linia nadwozia przypomina nieco auto Toyoty. Ten samochód rodzinny można nabyć w trzech rodzajach napędu: elektrycznym, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in. Jeśli zastanawiasz się, na czym polega różnica między poszczególnymi rodzajami hybrydy, koniecznie przeczytaj nasz artykuł na ten temat. Na pierwszy plan wybija się zatem ekologia.
Hyundai intensywnie promuje ekologiczny system jazdy ECO-DAS, który wspiera kierowcę podczas jazdy, analizując m.in. natężenie ruchu, żeby zaproponować optymalny schemat ładowania akumulatorów lub wspomagania silnikiem elektrycznym. A jeśli ktoś woli bardziej dynamiczną jazdę, do dyspozycji ma tryb Sport, w którym biegi zmieniane są później, dzięki czemu utrzymywany jest wyższy moment obrotowy. Zmienia się również siła wspomagania kierownicy, która stawia większy opór jak w aucie sportowym. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to jest poruszać się na co dzień autem elektrycznym, zapoznaj się z testem Hyundaia KONA Electric przeprowadzonym z LifeManagerką.
Czym zaskoczy nas nowa hybryda Hyundaia?
Czas na porcję informacji technicznych na temat nowego Hyundaia IONIQ Hybrid. Inżynierowie wyposażyli go w czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa, dysponujący mocą 77 kW (105 KM) przy 5700 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 147 Nm przy 4000 obr./min. Podczas jazdy w trybie ECO pozwala to na uzyskanie bardzo dobrych wyników spalania. Hyundai podkreśla, że stworzyło harmonijny tandem specjalnie skalibrowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem z motorem elektrycznym. Warto też wspomnieć o udoskonalonym regeneracyjnym układzie hamulcowym, który odzyskuje energię oraz dwusprzęgłowej, 6-biegowej skrzyni biegów DCT. A jeżeli szukasz Hyundaia dostępnego od ręki, koniecznie sprawdź modele dostępne na autogt.pl.