Część reklam samochodów wygląda wręcz bliźniaczo podobnie. Błyszczący pojazd przemieszcza miasta i bezdroża, prezentując się w całej okazałości, a w tle gra znana piosenka. Hyundai wybrał zupełnie inną drogę i zwrócił jednocześnie uwagę na ważny aspekt przemysłu motoryzacyjnego.
Kontrowersyjne reklamy przykuwają uwagę i zostają z widzami na długo. W spocie, za który odpowiada Hyundai, po raz pierwszy w historii prezentowany samochód został… zdemontowany. Co więcej, na końcu Hyundai IONIQ 5 kończy jako oczyszczacz powietrza. Jak południowokoreański koncern chce zachęcić w taki sposób do kupna ich aut?
Reklama Hyundaia, która wymaga szerszej perspektywy.
Jeśli ktoś obejrzy ten 2,5-minutowy spot bezrefleksyjnie, dowie się jedynie, że Hyundai IONIQ 5 w testowej wersji został ostatecznie przerobiony na oczyszczacz powietrza. Czy oznacza to, że ten model to nieudany projekt, który nigdy nie obejrzy światła dziennego? Oczywiście, że nie. Hyundai IONIQ 5 dostępny jest w sprzedaży, także za pośrednictwem centrum dealerskiego AUTO GT. Co więcej, to jeden z najbardziej spektakularnych samochodów tej marki, który zdobył nagrody za swój innowacyjny design. Żeby lepiej zrozumieć zamysł twórców tej ciekawej reklamy, warto spojrzeć na ten krótki film nieco szerzej.
Hyundai porusza w nim ważny aspekt całego przemysłu motoryzacyjnego, a mianowicie recykling. Dziś większość kierowców rozumie to pojęcie w kontekście samochodów jako wykorzystanie poszczególnych podzespołów na rynku wtórnym. Koreański gigant pokazuje jednak, że części samochodowe czy materiały, wykorzystane do ich konstrukcji, mogą mieć znacznie szersze zastosowanie. Przykładem może być zaprezentowany w reklamie oczyszczacz powietrza. Recykling to niezwykle ważny i wciąż drażliwy temat w kontekście elektromobilności. O ile bowiem eksploatacja auta elektrycznego jest przyjazna środowisku ze względu na zerową emisję, to obawy wywołują produkcja oraz utylizacja baterii, których żywotność jest ograniczona. Reklama Hyundaia zwraca uwagę na nowe możliwości wykorzystania części samochodowych i tchnienie w nie nowego życia.
Hyundai wśród liderów elektromobilności.
Jak wiadomo koncern Hyundai zalicza się do firm, które znacząco postawiły na prężny rozwój elektromobilności. Przybywa elektrycznych modeli tej marki: obok IONIQ 5 wyróżnić można chociażby Hyundaia KONĘ Electric. W związku z tym recykling czy wykorzystane w filmie pojęcie „odrodzenia” samochodów jest szczególnie ważne, jeśli koncern ma na uwadze ochronę środowiska. Auta elektryczne to przyszłość motoryzacji. Już teraz kupując taki pojazd, można liczyć na dofinansowanie. Dopłata do auta elektrycznego odbywa się w ramach programu „Mój elektryk”, w ramach którego kierowcy mogą liczyć nawet na 27 000 zł wsparcia.