Płatne ładowanie baterii na Niebieskim Szlaku

Jeszcze półtora roku temu podróż pomiędzy Warszawą a Trójmiastem nie musiała nas nic kosztować. Wystarczyło wybrać się w nią samochodem elektrycznym i skorzystać z bezpłatnych stacji ładowania udostępnianych przez Lotos. Dziś rozwiązanie to nie jest już darmowe, ale wciąż jest atrakcyjne kosztowo. Poznajmy szczegóły korzystania z punktów ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowanych wzdłuż tzw. Niebieskiego Szlaku.

Lotos Niebieski Szlak

Lotos Niebieski Szlak to pilotażowy projekt Lotosu, w ramach którego zbudowano i udostępniono pierwsze 12 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Stacje te zlokalizowane są na trasie Warszawa-Trójmiasto, poza miastami wzdłuż korytarzy Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Planując rozmieszczenie poszczególnych stacji wzięto pod uwagę, aby odległość pomiędzy nimi nie była większa jak 150 km.

Okres próbny funkcjonowania wspomnianych stacji ładowania samochodów elektrycznych trwał do 26 stycznia 2020 roku. Kierowcy mogli wówczas korzystać ze stacji zupełnie za darmo. Aktualnie, samochody elektryczne można ładować w nich za opłatą.

Koszty ładowania aut elektrycznych na stacjach Lotos

Zasady korzystania ze stacji ładowania samochodów elektrycznych Lotos są proste. Za każde ładowanie zapłacimy bowiem 24 zł. Nie ma znaczenia jak długiego ładowania potrzebuje nasze auto elektryczne ani jak wiele energii potrzebuje ono pobrać – wysokość opłaty jest stała. Porównując średnie koszty ładowania samochodu elektrycznego na stacjach obsługiwanych przez innych operatów, cena Lotos jest najniższą na rynku.

Stacje ładowania Lotos

Jak zostało to wcześniej wspomniane, na trasie Warszawa-Trójmiasto odnajdziemy 12 stacji ładowania samochodów elektrycznych Lotos. Cztery z nich zlokalizowane są w Trójmieście, dwa – w Warszawie, a pozostałe punkty – przy autostradach A1 i A2, w miejscach obsługi podróżnych.

Ładowanie aut elektrycznych na stacjach Lotos nie jest skomplikowane. Na każdej stacji znajdują się dwa stanowiska ładowania. Ładowarka o łącznej mocy do 150 kW dzielona jest na cztery złącza: dwa złącza 50kW oraz dwa złącza 22kW. Dzięki trzem typom złącz (CCS, Type 2 i CHAdeMO), stacje mogą być wykorzystywane przez 90% marek i modeli aut elektrycznych bądź hybryd typu plug-in. Co ważne, naładowanie baterii do 80% jej pojemności może trwać zaledwie 30 minut.

Chcesz podróżować taniej, korzystając ze stacji ładowania Lotos? Nabądź jeden z samochodów elektrycznych dostępnych w ofercie Auto GT.

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai Motor Poland ogłosił cennik modelu IONIQ 5 na 2025 rok, który przeszedł szereg udoskonaleń. Model otrzymał akumulatory o większej pojemności, obniżono ceny od 5000 do 25 000 zł, a także pojawiła się sportowa wersja N Line inspirowana modelem IONIQ 5 N....

czytaj dalej
Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Na początku września wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach programu MÓJ ELEKTRYK. Polski rynek pojazdów bezemisyjnych wstrzymał się z zakupami, ponieważ nie wiadomo, kiedy ruszy nowy program ani na jakich zasadach będzie funkcjonował....

czytaj dalej
Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Oto, co się w nim...

czytaj dalej