Czym się różni hybryda plug-in od klasycznej hybrydy?

Nie ulega wątpliwości, że samochody z napędem elektrycznym z roku na rok zyskują na popularności. Klasyczne hybrydy zdają się być jednak coraz bardziej wypierane przez nowoczesne hybrydy typu plug-in. Dowiedzmy się, dlaczego tak się dzieje.

Plug-in czy klasyczna hybryda?

Rozważanie na temat obydwu rodzajów hybryd wypadałoby rozpocząć od wyjaśnienia co to jest plug-in. Otóż hybryda typu plug-in (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle) to auto, które możemy ładować przy użyciu zwykłego, domowego gniazdka. Pod tym względem różni się ono zarówno od aut w pełni elektrycznych, jak i od klasycznych hybryd HEV (Hybrid Electric Vehicle), które muszą być ładowane w specjalnych stacjach ładowania.

Pierwsza istotna różnica pomiędzy hybrydą typu plug-in, a klasyczną hybrydą dotyczy liczby kilometrów, jakie auto jest w stanie pokonać w trybie bezemisyjnym. W przypadku hybrydy plug-in jest to nawet 59 km (według standardu WLTP). Dzięki temu hybryda plug-in idealnie sprawdza się do codziennych podróży. Co więcej, rozwijając nią prędkości rzędu 120-130 km/h nie musimy obawiać się zwiększonego hałasu, który przy tych prędkościach często towarzyszy klasycznym hybrydom. Dodatkowym plusem jest także to, że wysokonapięciowy zespół w hybrydach plug-in zasila ogrzewanie i elektryczną sprężarkę klimatyzacji, dzięki czemu obciążenie silnika spalinowego ulega zmniejszeniu.

Przyspieszanie w hybrydach plug-in

Klasyczne hybrydy posiadają zwykle niewielki akumulator. Nie wpływa on dobrze na osiągi auta. Najlepsze modele są w stanie rozwinąć prędkość od 0 do 100 km/h w ciągu 8 sekund. Dla porównania, SUV Grandlanda X Hybrid przyspiesza do setki zaledwie w 6,1 sekundy. Mowa tutaj o wariancie 1.6 Turbo, o mocy 200KM i z napędem na cztery koła. Z kolei nieco słabszy wariant SUVa Grandlanda X Hybrid, posiadający silnik o mocy 180KM i pojemności 1,6 litra, rozpędza się do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy, czyli w czasie zbliżonym do czasu rozpędu klasycznej hybrydy z wyższej półki.

Podsumowując, choć hybrydy plug-in nie zawsze przebijają klasyczne hybrydy pod względem przyspieszenia, z pewnością mogą konkurować z nimi pod względem osiągów w trybie bezemisyjnym, cichości jazdy oraz wygody. Ładowanie hybrydy typu plug-in uproszczone jest bowiem do maksimum.

Chcesz nabyć nowoczesną hybrydę typu plug-in albo inny samochód napędzany elektrycznie? W ofercie Auto GT znajdziesz swój wymarzony SUV elektryczny lub mniejsze auto, idealne do codziennych podróży.
Sprawdź nasze promocje.

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Na początku września wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach programu MÓJ ELEKTRYK. Polski rynek pojazdów bezemisyjnych wstrzymał się z zakupami, ponieważ nie wiadomo, kiedy ruszy nowy program ani na jakich zasadach będzie funkcjonował....

czytaj dalej
Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Oto, co się w nim...

czytaj dalej