Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie
Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach – i byli zgodni: jak na swoje gabaryty, INSTER oferuje zaskakująco przestronne wnętrze, szczególnie z tyłu.
Wnętrze większe, niż się wydaje
Testujący docenili możliwość swobodnego przemieszczania się w kabinie, regulowane tylne siedzenia oraz płaską podłogę – efekt przeniesienia selektora trybu jazdy na kolumnę kierownicy. Największe uznanie zdobyła wersja z jasną tapicerką i przesuwną tylną kanapą.

Niskie zużycie energii i realny zasięg
Testy wykazały, że INSTER zużywa nawet poniżej 10 kWh/100 km przy jeździe miejskiej. Oficjalnie model z baterią 49 kWh i silnikiem 115 KM oferuje do 370 km zasięgu (WLTP). Auto obsługuje szybkie ładowanie – od 10 do 80% w 30 minut, z mocą do 85 kW.
Dynamiczna jazda i komfort zawieszenia
Pomimo niewielkich wymiarów, INSTER dobrze radzi sobie na autostradzie i zachowuje się pewnie w zakrętach dzięki niskiej masie (ok. 1305–1358 kg). Wersja na 15-calowych kołach zapewnia większy komfort, 17-calowe felgi – bardziej stylowy wygląd.
Bogate wyposażenie jak na klasę miejską
Na pokładzie znajdziemy m.in. podgrzewaną kierownicę i siedzenia, automatyczną klimatyzację, tempomat adaptacyjny, panoramiczne okno dachowe oraz systemy Android Auto i Apple CarPlay. Obsługa jest prosta i intuicyjna – wiele funkcji ma fizyczne przyciski.

Cena i dopłaty
Ceny INSTER-a zaczynają się od 99 000 zł, a dzięki aktualnym dopłatom do samochodów elektrycznych (dla osób fizycznych i JDG), zakup staje się jeszcze bardziej opłacalny. INSTER to pełnowartościowe miejskie auto elektryczne, które łączy rozsądną cenę z nowoczesnymi rozwiązaniami.