Kierunek obrany przez koreański koncern w ostatnich latach już teraz przynosi wymierne efekty. Elektryczne auta Hyundaia uznawane są za wiodące w swojej klasie, a liczne nagrody i wyróżniania każą traktować tę innowacyjną markę jako światowego lidera elektromobilności.
Seria IONIQ czy też niezwykle popularny elektryczny Hyundai KONA Electric bardzo szybko wywindowały pozycję Hyundaia wśród najlepszych producentów samochodów elektrycznych na świecie. Dodatkowo wyraźne deklaracje zarządu koncernu co do kierunku rozwoju sprawiają, że obecnie Hyundai wyznacza trendy w sektorze elektromobilności.
Rok 2022 dla samochodów elektrycznych Hyundaia
Od niedawna każdy nowy Hyundai dostępny jest w wariancie hybrydowym lub elektrycznym. Koncern konsekwentnie wygasza sektory rozwoju związane z silnikami diesla, natomiast zdecydowanie bardziej skupia się na autach napędzanych metodami przyjaznymi środowisku jak pojazdy wodorowe czy elektryczne. W 2022 roku na rynku pojawiły się dwa kolejne bezemisyjne modele Hyundaia, których produkcja przyczyniła się ponadto do odzyskania ponad 23 ton odpadów morskich.
Nowy kierunek południowokoreańskiego producenta doceniła branża, czego najlepszym dowodem jest tytuł Światowego Samochodu Roku 2022 dla modelu IONIQ 5. Czy efektowny streamliner Hyundai IONIQ 6 powtórzy ten wyczyn? Patrząc na zainteresowanie, jakie wzbudził na światowych targach motoryzacyjnych, jest na to spora szansa.
Jak zapowiada się najnowsza przyszłość marki Hyundai?
Jeszcze pod koniec 2022 roku Hyundai zaprezentował kolejną nowość. Chodzi o sportowe auta elektryczne, czyli nowe pojazdy, które dołączają do gamy Hyundai N. Samochody elektryczne w sporcie mają być kolejną rewolucją, której przewodzić ma koreański koncern.
Ponadto niezwykle ciekawie zapowiada się projekt Vehicle-to-Grid (V2G), który zakłada możliwość odsyłania energii skumulowanej w pojeździe podczas procesu odzyskiwania prądu w trakcie jazdy do sieci energetycznej. W ogólnym założeniu auta elektryczne miałyby funkcjonować w pewnym stopniu tak jak instalacje fotowoltaiczne. Prąd, który został wygenerowany, ale nie wykorzystany, miałby trafiać do sieci w modelu prosumenckim.
Jak widać pomysłowość inżynierów Hyundaia wykracza znacznie poza znane nam dziś pojęcie samochodu elektrycznego. Dlatego już dziś można mówić o koreańskiej firmie jako o liderach elektromobilności, którzy być może w niedalekiej przyszłości jeszcze bardziej zrewolucjonizują tę gałąź przemysłu motoryzacyjnego.