Hyundai liderem elektromobilności? Koncern pracuje nad nowymi akumulatorami

W dobie elektromobilnej rewolucji koncerny samochodowe skupiają się w równym stopniu na produkcji, jak i badaniach nad możliwościami samochodów elektrycznych. Hyundai jest jednym z liderów rozwoju elektromobilności, a kolejnym krokiem w tym kierunku ma być współpraca z Narodowym Uniwersytetem w Seulu.

Odkąd na rynku pojawiły się pierwsze auta elektryczne, głównym temat dyskusji nad wydajnością, funkcjonalnością i ekologią tego typu pojazdów są akumulatory. Koncerny motoryzacyjne oraz naukowcy wciąż nie znaleźli złotego środka, który pozwoliłby produkować samochody w pełni przyjazne środowisku. To jednak może się zmienić dzięki współpracy Hyundaia z jednym z wiodących uniwersytetów w Korei Południowej.

Czy Joint Battery Research Centre zmieni świat?

Baterie w autach elektrycznych to wciąż drażliwy temat. O ile bowiem dzięki nim i energii odnawialnej możliwe jest zasilanie pojazdów tzw. zielonym paliwem, nadal pewnym problemem jest chociażby recykling akumulatorów. Czy rozwiązaniem będą baterie ze stałym elektrolitem i litowo-metalowe? Nad tym będą głowić się specjaliści oraz naukowcy z Hyundaia oraz Narodowego Uniwersytetu w Seulu w centrum badawczym Joint Battery Research Centre.

Prace mają obejmować zagadnienia znacznie szersze, niż tylko motoryzacja. Jak podkreślił rektor Uniwersytetu Narodowego w Seulu Hong Lim Ryu, wykładowcy i absolwenci we współpracy z badaczami Hyundai Motor Group, mają kłaść podwaliny pod różne innowacje, od podstaw akumulatorów po ich różne zastosowania.

Trwalsze akumulatory na początek

Jak już wspomnieliśmy, zakres badań specjalistów z Hyundai Motor Group i seulskiego uniwersytetu ma być niezwykle szeroki, ale jednym z pierwszych zadań będzie skonstruowanie nowoczesnych baterii, które mają być trwalsze niż powszechne dziś akumulatory litowo-jonowe. Kiedy auta elektryczne takie jak Hyundai KONA Electric będą wykorzystywać efektywniejsze baterie? Okazuje się, że efekty mogą przyjść szybciej, niż się spodziewaliśmy.

Pierwszym celem uczonych ma być opracowanie baterii litowo-metalowych, które dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii litowo-elektrolitowej mają cechować się dłuższą żywotnością, a jednocześnie lepszymi warunkami do recyklingu.

Dlaczego połączenie sił uczelni wyższej i koncernu motoryzacyjnego to dobra wiadomość? Przede wszystkim do znakomita kooperacja przedstawicieli wiedzy teoretycznej w postaci uniwersyteckich badaczy z praktykami. Dzięki wsparciu Hyundaia kosztowne eksperymenty i próby wreszcie będą mogły być zrealizowane, co z kolei w przyszłości prawdopodobnie zrewolucjonizuje sektor elektromobilności.

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai IONIQ 5 2025: Nowe Wersje i Większe Akumulatory

Hyundai Motor Poland ogłosił cennik modelu IONIQ 5 na 2025 rok, który przeszedł szereg udoskonaleń. Model otrzymał akumulatory o większej pojemności, obniżono ceny od 5000 do 25 000 zł, a także pojawiła się sportowa wersja N Line inspirowana modelem IONIQ 5 N....

czytaj dalej
Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Na początku września wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach programu MÓJ ELEKTRYK. Polski rynek pojazdów bezemisyjnych wstrzymał się z zakupami, ponieważ nie wiadomo, kiedy ruszy nowy program ani na jakich zasadach będzie funkcjonował....

czytaj dalej
Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Oto, co się w nim...

czytaj dalej