Mistrz wraca do gry
Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia – tytuł mistrza świata kierowców, zespół stawia na wzmocniony skład i przygotowuje się do zmian w przepisach technicznych.

Nowi zawodnicy w zespole
Trzon zespołu tworzy belgijska załoga: Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. Towarzyszyć im będą dobrze znani Ott Tänak z Estonii i jego pilot Martin Järveoja. Do zespołu dołącza także francuski duet Adrien Fourmaux i Alexandre Coria, którego forma i potencjał zwróciły uwagę w ubiegłym sezonie.
Zmiany w przepisach i technologii
Sezon 2025 przynosi istotne zmiany techniczne – samochody klasy Rally1 korzystać będą z nowych opon Hankook, a układy hybrydowe zostaną wycofane. Choć oznacza to utratę wsparcia elektrycznego, auta zyskają na masie – lżejsze o ok. 80 kg (1180 kg bez kierowcy). Jednostka napędowa to 1.6 turbo (ok. 360 KM), napęd 4×4 i pięciobiegowa skrzynia. Co ciekawe – paliwo będzie całkowicie syntetyczne, bez składników kopalnych.
Rajdówki jak dzieła inżynierii
Choć moc silników od lat pozostaje w ryzach, to dzięki postępowi w zawieszeniu, aerodynamice i oponach współczesne auta WRC osiągają zawrotne prędkości, szczególnie na szybkich odcinkach, jak w Rajdzie Finlandii. Obecne konstrukcje to technologiczna ekstraklasa – szybkie, zwinne i emocjonujące w prowadzeniu.

Szanse i ambicje Hyundaia
Zespół z Korei ma na koncie dwa tytuły producenta i realne szanse na kolejne zwycięstwa w 2025 roku. Oprócz nowych zawodników wprowadzono zmiany organizacyjne i usprawniono zaplecze techniczne. Choć motorsport zawsze niesie ze sobą element nieprzewidywalności, Hyundai przystępuje do sezonu jako jeden z głównych faworytów – gotowy na wszystko