Siła marki w biznesie jest niezwykle ważna. Budowanie jej wartości trwa latami, a dotarcie na szczyt to niewątpliwy triumf. Według analityków pod względem dynamiki rozwoju, w ostatnim roku koncern Hyundai Motor Company nie miał sobie równych.
Globalny ranking Interbrand co roku przeprowadza gruntowną analizę wartości poszczególnych marek. Ostatnie dwanaście miesięcy do szczególnie udanych zaliczyć może Hyundai, który poradził sobie najlepiej wśród koncernów motoryzacyjnych, a ponadto uplasował się wysoko w ogólnym zestawieniu marek.
Samochody elektryczne przyszłością motoryzacji
W raporcie Interbrand możemy wyczytać, że globalna wartość marki wzrosła o 14% rok do roku, osiągając 17,3 miliarda dolarów w 2022 roku. Analitycy upatrują podstaw tak znaczącego sukcesu w rozszerzeniu działań nad elektromobilnością. Chociaż w sprzedaży detalicznej najlepsze rezultaty przynosi zainteresowanie sprawdzonymi modelami jak Hyundai TUCSON, to w szerszej perspektywie największy profit koncernowi przynoszą zaawansowane prace nad samochodami elektrycznymi.
Ostatni rok dobitnie pokazał, w jakim kierunku zmierza Hyundai, a także jak wyraźnie dystansuje pod tym względem inne marki samochodów. Hyundai elektryczny to obecnie najważniejszy projekt koncernu, co potwierdza rosnąca oferta samochodów elektrycznych z serii IONIQ, z flagowym modelem IONIQ 5 na czele.
Doceniono również zakres prac nad sztuczną inteligencją oraz jazdą autonomiczną. Samochody elektryczne Hyundai bez kierowców są już w fazie zaawansowanych testów i niebawem mogą stać się realnym środkiem transportu dla ludzi na całym świecie.
Hyundai, czyli światowa czołówka
Na ocenę wartości marki składa się wiele czynników, począwszy od planów na przyszłość, po wizerunek medialny. W przypadku Hyundaia nagrodzona została spójna wizja oraz wyraźne postawienie na elektromobilność. W ten sposób marka zanotowała 14-procentowy wzrost rok do roku i po raz kolejny znalazła się w czołówce nie tylko w kategorii koncernów samochodowych, ale również bez podziału na branże. Raport Interbrand uplasował Hyundai Motor Company na 35. miejscu pod względem wartości marki. Oznacza to, że już ósmy rok z rzędu Hyundai klasyfikowany jest wśród 40 najbardziej wartościowych marek globu.
Dobry wynik Hyundaia warto docenić, zwłaszcza w obliczu światowych zmian w motoryzacji. Odejście od pojazdów zasilanych paliwami stałymi następuje bardzo szybko, a południowokoreański koncern pokazał, że nie będzie czekał na przymusowe zmiany, tylko już dziś wyznacza nowe trendy dla całej branży.