IONIQ 5 N wyznacza standard dla elektrycznych crossoverów podczas słynnego wyścigu górskiego na Pikes Peak

Trzy pojazdy Hyundai IONIQ 5 N rywalizowały w trudnym podjeździe na szczyt Pikes Peak, wykazując się doskonałymi osiągami. IONIQ 5 N TA (Time Attack) wygrywa swoją klasę z rekordem 9 minut i 30 sekund, podczas gdy IONIQ 5 N zakończył wyścig z imponującym wynikiem 10 minut i 49 sekund. Wszystkie rywalizujące egzemplarze IONIQ 5 N mają wspólne elektryczne układy napędowe w specyfikacji seryjnej, wzbogacone o oprogramowanie na Pikes Peak. Sukces na Pikes Peak podkreśla zaangażowanie Hyundaia N w rozszerzanie możliwości sportowych pojazdów elektrycznych.

Firma Hyundai Motor Company ogłosiła dzisiaj, że 23. czerwca modele IONIQ 5 N pomyślnie ukończyły międzynarodowy wyścig górski Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), ustanawiając rekord w kategoriach Electric Modified i Production SUV/Crossover. Dzięki temu sukcesowi firma po raz kolejny przekroczyła oczekiwania za sprawą swojego sportowego samochodu elektrycznego.

Hyundai Motor wziął udział w tegorocznych zawodach PPIHC, korzystając z dwóch pojazdów IONIQ 5 N TA (Time Attack) i jednego produkcyjnego modelu IONIQ 5 N. Wszystkie trzy samochody pokonały trudną trasę o długości 20 km, która startuje na wysokości 2862 m n.p.m., a meta znajduje się kolejne 1438 metrów wyżej. Na Pikes Peak samochody i kierowcy mierzyli się ze 156 zakrętami, nieprzewidywalną pogodą i trudnymi warunkami na dużych wysokościach, które mogły mieć negatywny wpływ na osiągi.

IONIQ 5 N TA, prowadzony przez kierowcę Hyundai World Rally, Daniego Sordo, ukończył wyścig z czasem 09:30,852 wygrywając klasę aut wystawowych. Drugi model TA prowadzony przez Randy’ego Pobsta ukończył wyścig z czasem 09:55,551.

IONIQ 5 N TA został zaprojektowany tak, aby podkreślić mocne strony modelu IONIQ 5 N przeznaczonego do produkcji, bez gruntownych modyfikacji. Poza niewielkimi ulepszeniami oprogramowania w celu zwiększenia maksymalnej mocy silników i kilkoma zmianami podzespołów na wyczynowe, w tym amortyzatorów, hamulców i opon typu slick, wersja TA zachowuje większość tego, co oferuje klientom seryjny IONIQ 5 N.

Produkcyjny model IONIQ 5 N prowadził Ron Zaras, debiutant PPIHC i osobowość mediów motoryzacyjnych. Zaras zakończył wyścig z czasem 10:49,267, pokazując możliwości modelu bez modyfikacji.

Jesteśmy absolutnie podekscytowani ustanowieniem nowego rekordu na Pikes Peak i ogólnymi osiągnięciami. W przyszłości planujemy w dalszym ciągu wykorzystywać ekscytujące wydarzenia związane ze sportami motorowymi, takie jak Pikes Peak, aby zaprezentować doskonałe osiągi naszych pojazdów produkowanych masowo i nadal rozwijać technologię, która nie tylko spełnia potrzeby klientów, ale wręcz przekracza ich oczekiwania.

Znakomity występ IONIQ 5 N na Pikes Peak podkreśla zaangażowanie Hyundaia N w ciągłe rzucanie wyzwań technologii pojazdów elektrycznych (EV) w celu zwiększania ich wydajności. Hyundai N angażuje się w poszerzanie możliwości sportowych pojazdów elektrycznych, nie tylko dzięki seryjnemu modelowi IONIQ 5 N, ale także jego wariantom, takim jak IONIQ 5 N eN1 Cup i IONIQ 5 N TA. Hyundai N będzie w dalszym ciągu wprowadzać na rynek modele w specjalnej specyfikacji, aby poszerzyć horyzont sportów motorowych wykorzystujących pojazdy elektryczne.

Tegoroczny wynik Pikes Peak jest kulminacją tego, o czym tak wiele osób marzyło za kulisami Hyundai N. Połączyliśmy wszystkie siły, aby stworzyć nowy rodzaj wysokowydajnego pojazdu elektrycznego, który wcześniej nie istniał, a dziś potwierdzamy, że elektryczna technologia może być konkurencyjna nawet w najtrudniejszym wyścigu górskim na świecie.

Hyundai Motor po raz pierwszy wystartował w PPIHC w 1992 roku. Rod Millen wygrał dywizję 2-Wheel Drive Showroom Stock z czasem 13:21,17, prowadząc Hyundaia Scoupe. Kolejnym znaczącym momentem w historii Hyundaia na Pikes Peak był rok 2012, kiedy Hyundai Genesis Coupe prowadzony przez Rhysa Millena ustanowił rekord trasy wynoszący 9:46,164.

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Hyundai przedłużył dopłaty do elektryków dla firm

Na początku września wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach programu MÓJ ELEKTRYK. Polski rynek pojazdów bezemisyjnych wstrzymał się z zakupami, ponieważ nie wiadomo, kiedy ruszy nowy program ani na jakich zasadach będzie funkcjonował....

czytaj dalej
Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Nowy Hyundai TUCSON – duża suma małych zmian

Na początku czerwca w okolicach Częstochowy odbyły się jazdy prasowe nowym Hyundaiem TUCSON-em. Na terenie lotniska Rudniki zaprezentowano najnowsze wcielenie czwartej generacji modelu, który pozostaje bestsellerem marki w Polsce i w Europie. Oto, co się w nim...

czytaj dalej