Bezpieczeństwo dla wielu osób jest najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu. Dlatego im bardziej producent dba o ochronę kierowcy i pasażerów w aucie, tym bardziej je cenimy. W przypadku Mitsubishi rozwiązaniem dla bezpieczeństwa jest m.in. karta ratownicza pojazdu.
Kwestie bezpieczeństwa uwzględniane są już na początkowych etapach projektowania auta. Konstrukcja samochodu ma specjalne elementy, które mają na celu ochronę kierowcy oraz pasażerów. Te miejsca cechują się wyjątkową wytrzymałością i solidnością, aby sprostać największym przeciążeniom. Jednocześnie mogą stanowić problem dla służb w czasie akcji ratunkowej.
Czym jest karta ratownicza w pojeździe?
Akcja ratunkowa to nierzadko wyścig z czasem. Czas dojazdu służb na miejsce, pomoc uczestnikom zdarzenia oraz zabezpieczenie samochodu to często cenne sekundy. W przypadku poważnych kolizji zdarza się, że jedynym sposobem na wyciągnięcie z wraku kierowcy i pasażerów jest rozcięcie nadwozia. Jednak każde auto ma nieco inną konstrukcję, wobec czego strażacy bądź inne służby mogą mieć problem ze skuteczną akcją ratunkową.
Tutaj z pomocą przychodzi karta ratownicza Mitsubishi. Ta teoretycznie niepozorna grafika może mieć kluczowe znaczenie podczas pracy służb ratowniczych. Na karcie znajduje się szczegółowy schemat konstrukcji pojazdu, a także wskazówki dotyczące miejsc, które z racji swojej funkcji mogą być trudne do przecięcia. Na karcie znajduje się schemat konstrukcji auta w rzucie z góry oraz z boku. Ponadto grafika uwzględnia niebezpieczne elementy, takie jak materiały łatwopalne, poduszki powietrzne, amortyzatory gazowe, akumulatory i wiązki elektryczne pod napięciem. Jest to zestaw niezwykle cennych dla ratowników informacji, które ułatwią decyzję podczas działania.
Kartę ratowniczą można pobrać ze strony salonu Mitsubishi Auto GT w zakładce „dla właścicieli”. Wystarczy wybrać z listy model swojego samochodu oraz właściwy rok modelowy. Niezbędne wskazówki znajdziesz na stronie karty ratownicze Mitsubishi.
Karta ratownicza, czyli budowa samochodu od podstaw
Konstrukcja samochodu uwzględnia tzw. bezpieczeństwo bierne. Nadwozie ma być nie tylko opływowe i atrakcyjne wizualnie, ale przede wszystkim stanowi barierę ochronną w razie wypadku z sarną czy jakiejkolwiek innej sytuacji na drodze. Karoseria ma efektywnie minimalizować efekt oddziaływania dużej siły na kierowcę i pasażerów. Stąd chociażby strefa zgniotu, czyli fragmenty nadwozia, których zadaniem jest absorbowanie jak największej ilości energii w momencie zderzenia. Rozwiązania te uwzględniają wiele scenariuszy, wypadek na drodze czy wypadnięcie auta z asfaltu i zderzenie np. z drzewem. Oprócz takich systemów jak poduszki powietrzne, to właśnie konstrukcja samochodu ma zapewnić nam maksymalne bezpieczeństwo.