W Bangkoku przedstawiciele Mitsubishi Motors zaprezentowali najnowszą wersję modelu L200/Triton. W Tajlandii sprzedaż pickupa już trwa. Z początkiem 2024 roku auto pojawi się w Japonii, a my czekamy na Tritona w Europie. Co nowego kryje popularna terenówka?
Mitsubishi L200 ma już 45 lat. Przez ten czas z taśm produkcyjnych japońskiego koncernu zjechało już ponad 5,5 mln egzemplarzy tego modelu. Mimo tego najnowszą odsłonę pickupa, L200/Triton zaprojektowano niemal od nowa. Jakie są tego efekty i co kryje się pod koncepcją Beast Mode?
Pickup Mitsubishi wygodny jak SUV?
Najnowsze Mitsubishi L200 dostępne będzie w trzech wersjach nadwozia, co ma poszerzyć przeznaczenie modelu, który dotąd postrzegany był jako typowy samochód terenowy. Klienci będą mogli zatem wybrać między double-cab z dwoma rzędami siedzeń, co ma zapewnić użytkownikom komfort jazdy SUV-em z jednoczesnym zachowaniem walorów pickupa. Podstawą ma być jednak tradycyjny układ single-cab z jednym rzędem siedzeń i zoptymalizowaną przestrzenią ładunkową. Trzecia wersja nadwozia to tzw. club-cab z przestrzenią ładunkową za przednimi siedzeniami, która umożliwia również ich odchylenie.
Uwagę zwraca fakt, że inżynierowie od zera zaprojektowali tak kluczowe elementy jak zawieszenie oraz rama drabinowa (o 65% większy przekrój poprzeczny). Więcej do powiedzenia będzie miała również elektronika, gdyż układ Super Select 4WD-II będzie współpracować z elektronicznie sterowaną aktywną kontrolą znoszenia Active Yaw Control (AYC). Efektem ma być większa skuteczność w terenie oraz poprawienie osiągów na asfalcie. Dzięki wykorzystaniu nowego rodzaju stali, konstrukcja pickupa jest jednocześnie wytrzymalsza i lżejsza.
Pickup Mitsubishi wygodny jak SUV?
Nowa moc Mitsubishi L200 ma być nie tylko wyczuwalna, ale również zauważalna. Motywem przewodnim twórców nowej wersji nadwozia pickupa miało być podkreślenie solidności, mocy oraz wytrzymałości. Jest więc masywnie, chociaż ostre linie karoserii mają jednocześnie sprawiać, że auto będzie prezentować się bardziej dynamicznie. Podobny efekt mają zapewnić także tylne światła w kształcie litery T po obu stronach pojazdu.
Projektanci nowego Mitsubishi L200 określają te zmiany mianem koncepcji Beast Mode. Triton już na pierwszy rzut oka ma pokazywać, że jest twardym pickupem, który nie boi się najbardziej wymagających wyzwań. Mitsubishi Motors rozpoczyna sprzedaż nowego modelu L200 od rynków azjatyckich. Nieznana jest póki co data pojawienia się Tritona w Europie. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z akcjami promocyjnymi Mitsubishi w Auto GT.